Sunday, January 2

semester 2!

Hari ini first daftar masuk untuk sem 2...so..agak penat..awal pagi kene bangun..sebab mama nak sampai awal...tujuan sebenar mam nak sampai awal ialah nak rebutkan katil sebenarnya...untuk sem 2 ni aku dapat bilik 4 orang...tu yang kene rebut katil tu..siapa lambat..dapat la duduk katil atas..nasib tadi aku sampai je..baru seorang dalam bilik tu...dan yang paling menarik..salah seorang roomate aku..classmate aku.hahahahacantik la...senang la nanti...nak ponteng kahkahkah(mcm mana la azam nak tercapai...asyik buat jahat je..eish2).....penat..owhh tidak...barang bukan main banyak lagi...nie la yang menyampah ni..bab2 nak mengemas..haih..tula...bawa lagi barang banyak2 cik wafa oi...kan..ni la padahnya(paadan muka!)....
Next..da sampai bilik..erm tercari-cari ni..mana satu la bilik aku ni...da pusing-pusing mencari..akhirnya jumpa..berdebar je tolak pintu tu..last-last nampak seseorang yang macam dikenali..hahahaha...rupanya..Diana Ajiman...classmate aku rupanya..
Sekali tanya serentak bilik ni ke?..hahahaha kelakar  gak la time tuh..tapi dalam hati fuhh lega...da masuk bilik tengok kiri kanan..cari katill..ahaa ada satu lagi katil bawah kosong...good..cantik la!
So..cepat2 la kemas barang yang banyak macam apa tuh....letuh yang teramat la...da habis kemas-kemas..datang la.seorang lagi penghuni bilik 008D ini...kak finaz..part4 kos DIIM...tinggal  la satu lagi kuota katil..yang tak berpenghuni..tunggu punya tunggu...akhirnya masuk la seorang lagi...tapi time yang seorang lagi masuk ni..aku tak ada dalam bilik..aku [ergi pekan..amboii baru satu hari datang dah pergi pekan..rindu kot kat pekan segamat ahakz(giler pelakon)....
Dah pergi pekan tujuannya nak cari makan..,almaklum la uitm ni..ntah apa-apa la...sudah tahu pelajarnya da balik..buka la gerai-gerai tu..ni semua da tak tahu nak cari makan kat mana..haish...tu yang sampai je bilik...tengok-tengok katil kosong tu da berpenghuni..ha....dah ada orang la tu namanya....tanya kak finaz..kak finaz cakap..classmate kami..terkejut aku...sapa plak...
Rupa-rupanya..sarah.....da penuh la bilik kami....3orng classmate part 2 kos akaun bersama seorang senior part 4 kos Diim...ok la tuh...
So to wafaa’ rosly..
Mulakan sem baru ini dengan keceriaan, keazaman,kesungguhan, apa lagi ehk....apa-apa yang membolehkan kita berjaya dalam hidup la..ahakz....
So wafa u can do it!..
Selamat menempuhi kehidupan yang baru..
Tidak seperti dulu..
Lupakan kisah lalu....buka buku baru!!!!!

No comments: